Relația cu clientul

Good-Client-Designer-Relationship

Plecând de la proverbul “Clientul nostru, stăpânul nostru” voi discuta despre relația unui grafician cu clienții pentru un itinerariu de succes.

Atunci când sunt întrebat despre un serviciu, comunicarea trebuie să fie una politicoasă pentru a da dovadă de seriozitate clientului, iar dacă persoana respectivă este interesată și dorește să colaboreze  atunci relația se transformă în una de prietenie dar se rămâne la un limbaj adecvat,nu unul “la per tu”. Totodată, nu trebuie să folosești termeni tehnici prea complicați ci întotdeauna trebuie să-i explici într-un limbaj uzual, familiar, iar dacă este necesar să folosești unele  cuvinte cum ar fi tipurile de logo atunci se vor da exemple, explicații. Încearcă să menții contactul cu clientul, informează-l pe toată perioada colaborării, întreabă-l in cazul în care ceva nu-ți este clar, cunoaște-l foarte bine pentru a-ți da seama ce îi place, nu te contrazice cu el pentru că s-ar putea să-l pierzi. Acum revenind la citatul nostru vă spun că nu suntem “la piață” să negociem ci eu vând un serviciu foarte important pentru firma ta deci trebuie să vorbim de la egal la egal și  să nu existe superioritate pe nicio parte.

În concluzie, trebuie să existe un echilibru în timpul comunicării, să-ți dai silința să nu deranjezi ca după încheierea serviciului, clientul să te solicite din nou.

<meta name=”p:domain_verify” content=”b44d8f1546f248b2dec5cab39bd88c54″/>

Advertisements

Posted on September 9, 2014, in Uncategorized and tagged , . Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: